Persbericht NBBU

Kies een nieuwsitem

Persbericht NBBU

07 11 2015 - Uitzendbureau KEI is het 1000ste lid van de NBBU. "Met het lidmaatschap willen we naar opdrachtgevers en uitzendkrachten uitstralen dat wij een betrouwbare partner zijn en voldoen aan strenge kwaliteitscriteria", zegt Hilde de Groot, manager van de vestigingen in Amersfoort en Harderwijk.

Op 5 november 2015 verwelkomde de NBBU het 1000e lid: Kei Uitzendbureau. Het bureau ontving uit handen van NBBU-voorzitter Bart-Jeroen Croll een NBBU-trainingscheque ter waarde van 1000 euro.
"Wij wisten dat het eraan kwam, dat 1000ste lid, maar zijn natuurlijk extra enthousiast nu het ons betreft", zegt Hilde de Groot (links op de foto).
Het management van Kei Uitzendbureau heeft meer dan tien jaar ervaring in de uitzendbranche. Oprichter en eigenaar Henk Haveman besloot in 2008 een uitzendbureau te starten in Amersfoort. Hij haalde er de in arbeidsbemiddeling door de wol geverfde Hilde de Groot bij als vestigingsmanager.

“Wij zijn heel complementair”, aldus Hilde de Groot. “Wij begonnen onbevangen. We wisten niet dat er een crisis van dergelijke omvang kwam. Achteraf bezien was die crisis misschien wel een wel een kans voor ons. Wij begonnen vanaf nul en konden Kei Uitzendbureau inrichten zoals wij dat zelf wilden. Wij hadden niets te verliezen, alleen maar te winnen.”

De vestigingsmanager van Kei Uitzendbureau komt van een landelijk uitzendbureau en zag in de start van een nieuw bedrijf een mooie kans de opgedane kennis te verzilveren. Het duurde niet lang of er kwam een vestiging bij in Harderwijk.

No nonsense

Hilde bestempelt de werkwijze van Kei Uitzendbureau als ‘no nonsense en vooral betrokken’. “Voor onze klanten maken wij het niet al te ingewikkeld. Zij moeten geen kopzorgen hebben over het aantrekken van goed gekwalificeerde mensen en bijkomende zaken als wet- en regelgeving. Daar zijn wij immers voor. Al onze vaste medewerkers hebben een opleiding voor de flexbranche gedaan en kennen de regels rond bemiddelen.”

Maar de regelgeving verandert bijna maandelijks, en behalve de uitstraling was dat één van de redenen om aansluiting te zoeken bij de NBBU, vertelt Hilde. “Ons idee is dat je samen sterker staat in de branche, ook door de lobby in Den Haag. De NBBU heeft verder een mooie en de meest flexibele cao en komt zelf voort uit het midden- en kleinbedrijf. Daarom denken wij ons er beter thuis te voelen dan bij andere partijen. Van de dienstverlening van de juridische en servicedesk hebben we nog geen gebruik hoeven maken, maar het is een prettig idee dat we daar op terug kunnen vallen, mocht het nodig zijn. Vanuit ons eigen dienstenpakket werken we steeds meer toe naar een totaaloplossing voor onze opdrachtgevers, zodat die personeelsvraagstukken helemaal bij ons kan leggen. Daarbij moet je denken aan verzuimbegeleiding en flexibele kredietverlening.”

Kei Uitzendbureau doet aan uitzenden in de volle breedte, ‘van ongeschoold tot HBO+’, volgens Hilde de Groot. “Wij zijn sterk in het plaatsen van oproepkrachten. Binnen twee uur tijd kunnen wij voor onze opdrachtgevers opschalen van 0 naar 25 medewerkers. Verder ligt onze kracht in het leveren van procesoperators, vooral voor de agrofood-industrie en de chemie.”

Meer dan alleen 'poppetjes plaatsen'

Kei Uitzendbureau heeft zich opgegeven voor het project Duurzame Inzetbaarheid van de NBBU en wil het komende jaar het werkplezier en de werkzekerheid van zowel vaste medewerkers als flexkrachten nog meer vergroten. "We willen niet alleen maar poppetjes plaatsen", legt Hilde uit. "Aan duurzame inzetbaarheid hechten we veel waarde. Ons devies is: we houden de achterdeur dicht en de voordeur wijd open. Alle intercedenten die in 2008 begonnen zijn bij Kei Uitzendbureau, zijn nog altijd werkzaam bij ons. Al onze uitzendkrachten kennen wij bij naam. Met veel opdrachtgevers waar wij in 2008 zaken mee deden, hebben wij tot op de dag van vandaag een fijne samenwerking."

Bron: NBBU

WhatsApp: 033 - 711 0600